T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ARNAVUTKÖY - Hadımköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Hadımköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi Birimi olarak amacımız, öğrencilerimizi gelişim dönemlerinin tüm boyutlarında desteklemektir. Bu bağlamda rehberlik servisi olarak, öğrencilerimizin kendilerini tanımaları, güçlü-zayıf yönlerini keşfetmeleri, iletişim becerilerini geliştirmeleri, problem çözme becerilerini geliştirmeleri, duygularını tanımaları-ifade edebilmeleri, akademik başarılarını arttırmaları, kariyer planlaması yapabilmeleri vb. hususlarında bireysel yada grupla psikolojik danışma süreçleri gerçekleştirmekteyiz. 

 

 Psikolojik Danışma süreci okulumuzda randevulu sistem ile yürütülmektedir. Danışma için öğrenci randevu alabileceği gibi, veli yada sınıf öğretmeni de öğrenciyi rehberlik servisine yönlendirebilir ve randevu talebinde bulunabilir.

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Nedir?

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık; bireyin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, uzman kişilerce bireye yapılan profesyonel psikolojik yardımlardır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Ne Değildir?

  • Psikolojik danışma ve rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak doğrudan yapılan bir yardım değildir.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik bir disiplin görevi değildir; rehberlik yargılamaz ve ceza vermez.
  • Rehberlik yardımı sadece "sorunlu" öğrencilere verilen bir yardım değildir.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir.

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Dayandığı Temel İlkeler

Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.

"Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi" bütün öğrencileri eşit kabul eder, değer verir ve özen gösterir.

ÇÜNKÜ İNSAN DEĞERLİDİR. 

Rehberlik hizmetleri, birinci derecede bireyi hedef alır. Bireyin iç dünyasının daha iyi anlaşılması amacını güden hizmetlerdir. Bu nedenle bu hizmetten yararlanmak kişinin isteğine bırakılmalıdır.

Rehberlik  Hizmetleri Bir Süreçtir.

Gelişim doğumdan ölüme kadar devam eden bir süreçtir ve bu süreçte her gelişim basamağının kendine özgü görevlerinin yerine getirilmesinde bireyler zaman zaman yardıma ihtiyaç duyabilirler. Bu nedenle rehberliği sadece belli yaş dönemlerine özgü bir hizmet olarak görmemek, ihtiyacı olan herkese hangi gelişim döneminde bulunursa bulunsun yardım sağlamak gerekir.

Rehberlik ve Psikolojik Danışma da gizlilik esastır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Hizmetlerinin verilişi sırasında danışanın mahremiyetine saygı duyulur, onun sırlarını saklamaya özen gösterilir. Psikolojik danışma durumlarında danışmanın sağladığı güven ortamı içinde danışan bazen kendisine itiraf etmediği, söyleyemediği yaşantılarını danışmanla paylaşabilir.

Rehberlik Tüm Öğrencilere Açık Bir Hizmettir.

Rehberlik yardım isteyen herkese yapılan bir yardımdır.

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisinin Amaçları

  • Öğrencilerimizi bilişsel, duyuşsal ve davranışsal  alanlarına yönelik çeşitli kişisel  problemlerini önlemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmek
  • Benlik algısı ve akademik algısının farkındalığına yönelik uygulamalar yapmak
  • Kendini ifade edebilme ve sorun çözme becerilerini geliştirmek
  • Akademik kariyerine yön verecek bilgi birikimini sağlamak
  • Kendini ifade edebilme,  etkin dinleme ve karşısındakini anlama(empati) gibi sosyal becerilere yönelik çalışmalar gerçekleştirmek
  • Yetenek, ilgi ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliştirmek
  • Kendi kapasitesi ve olanaklarıçerçevesinde karar verme becerilerini geliştirmek 

 Velilere Yönelik Çalışmalarımız:

  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik çalışmalarının daha yararlı olabilmesi için okulumuz velileriyle iş birliği içerisinde olmayı önemseyerek  öğrencilerin gelişimsel süreçlerini, sosyal, duygusal, bilişsel ve akademik performanslarını etkileyebilecek durumları gerek bireysel gerekse veli toplantılarında ele almak.
  •  İletişim becerileri, ergenlik dönemi özellikleri, sınav sistemi, sınav kaygısı gibi konularda seminerler düzenlemek.
  •   Ders çalışma alışkanlıklarının kazandırılmasında ve anne baba tutumları konusunda destekleyici çalışmalar gerçekleştirmek.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.02.2021 - Güncelleme: 27.12.2023 00:17 - Görüntülenme: 839
  Beğen | 2  kişi beğendi